Friday, June 26, 2009

Of Tetek Sale Separuh Harga

I have been wanting to get this the past decade.

Yup. TEN years. My present one dated way back from summer of 1999. Aku guna sikiiiiit la sikit. Perhaps, like, two stingy squirts every 3 months ke apa. Gila jimat.

Entah la, the price has been too bloody expensive for my liking, though I've bought more expensive stuff for other people la kan. Aku rasa macam tak berbaloi nak spend RM300 for a perfume untuk diri aku sendiri.

And so I been eyeing and eyeing and eyeing. Traipsing to the counter everytime I find one in the malls, with Abang beside me of course. Bleter bleter bleter about how I just LOVE this perfume and yang botoi kecik pekat sket and kuat sket bau dan yang botoi besaq cayaq sket and lembut sket bau and every summer depa keluaq Summer Collection and yada yada yada yada. And then ciao from the counter, much to the kemeluatan of the promoter. Tau pasal perfume cek men terra ka pompuan ni (aku la tu), belinya tidak.

Bukan, bukan untuk aku hint ke Abang yang aku nak dia belikan aku perfume tu, tapi saja nak tengok kot rega dia ada jatuh ke tak.

Also, aku ajar Abang to call it "jay pee jee" coz dia dok tergeliat lidah nak sebut nama panjang dia. Dia dok sebut John Pol Gletir. Haha

Last-last dia panggil the "JayPeeJee For Pompuan" as "Perfume Tetek". Mudah crita.

Atunya, last night, we singgah Sogo nak carik barang sket. Amboi kak, sale kat Sogo semalam sampai 5hb ni cekmen kaaaa. It just proves how bad the economy really is, and that they would like to make customers spend more.

Anyhoos, up on the level yang jual barang-barang letrik & office tu, ada sale handbags, accessories and perfumery -- which I just assumed were perfumes yang cekai yang guna 6 jam teruih tak dak bau tu.

So tak pa lah, aku pun pi la tengok bahagian accessories -- tiga anting-anting for RM10, with pilihan yang agak banyak juga.

Tiba-tiba, among the din of the background music, I heard Abang shouted my name : "Alin! Alin!"

I looked up, almost across half the floor. I gestured to Abang with my mouth miming, "Ander?"

He shouted back: "Cepat mai sini! Perfume half price! Cepat!"

Aku teruih buat muka makna "Tak mboh ah!"

He kept shouting, "Eiiii copekkkk, ah! Perfume tetek separuh harga wohhh! ", siap dengan tangan buat dua bonggol depan dada dia okay! Boleh tak??! My God.

Semua orang truih pandang ke aku... Akak sungguh malu, ok!

Aku terus angguk-angguk tanda ok ok Alin datang, to save myself from further embarrassment. Eager sangat dia ni sampai tak sedar termelucah macam tu, mesti perfume ori ni!

And yup, rupanya, perfume betul bukan 6 jam bau punya, coz depa nak clear-out stock from last year's Summer a.k.a outdated corset design on the bottle, dari RM300 turun jadi RM90!

[Errk, that's more than 50% discount, innit??]

So there, setelah sedekad aku mengushar harga kot kalau harga jatuh, akhirnya harga jatuh juga, terlentang-bongkang jatuhnya!

Abang terus decided that that should be my birthday present, and so dia offer nak bayarkan. heheheheheheheheee.

Dia kata hari ni dia nak singgah pi beli lagi satu untuk aku, supaya aku tak perlu puasa sedekad lagi for the same perfume. Aku buleh pakai 4,5 squirts everyday now if I want to.

Yes altogether now... Awwwwwww. Cheapskate kan kami ni? haha

Sampai rumah, aku suruh Abang simpan dulu perfume tu. Aku suruh dia tunggu aje tiga Sabtu lagi, beri ke aku ala-ala surprise gitu -- two bottles of JayPeeJee 2008 Summer Edition for my 36th Birthday. Nanti aku pun buat-buatlah terkejut surprise sama, kan. Of course la he's more than happy to do it.

Senang aje nak satisfy aku ni, bukannya susah. haha

Tapi... 'Perfume Tetek', hahahaha. Klasik.

f~

16 comments:

Khemy said...

Kak Lin, kelakar giler entry nih..dapat bayangkan Abg Zul..LOL

Naz said...

Masyaallah....Kalau Kak Naz terserempak dengan Alin and Zul masa tu, agaknya Kak Naz berguling atas lantai, ketawa berdekah dekah! :D

Roti Kacang Merah said...

khemy, lu tau la abg lu tu cemaner, haha.

kak naz, he didn't even realize it that he was making the dua-bonggol-kat-depan gestures until i told him in the car on the way back home! teruk betul! haha

Madihah said...

Faz, terkekek kekek aku baca entry ni sorang2 sampai suma budak opis kata aku sewel.. aku ckp sungguh, aku tidak... cuma tak tahan tang gelagat 'perfume tetek' oleh hubby mu tue... ehe..

Roti Kacang Merah said...

maddie, kebetulan abgzul tengah ada mood nak berperangai gila, layan je la. haha

Lyana Mauseth said...

ayoooo haha perfume tetek very original haha...pengsan i kalau i ada kat situ!!

gedek! said...

budak budak bawah umor tak boleh baca entri ni. You should letak rating 18sx kat depan! Kah kah kah

Amy said...

Aduih perfume tetekk. Kelakar le abg Zul ni.Tapi sangat jeles ni perfume sale ni!

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM SEMUA. mY NAME IS nizam.

Sayalah adek Ipar TUh.Hah ! Tuhan tuh maha Adil . Dah Lama saya nak Tulis terus pada Kawan2 Blogger "Maklang Yang Budiman" akhirnya... Baguslah.

Masa nak kawin dulu tiada siapa yang pINANG dIA. pAKLANG pERGI SENDIRI SORANG JER. SORANG2 MEMINANG DIA.dEK KERANA DAH TERMAKAN GUNA2.

mA. sSBAR JERLAH. aLLAH mAHA aDIL. pERGI LEMPANG JER. ATAU TOLAK dia KAT TANGGA OPIS DIA.


aNAK bUGIS

nik awin said...

alamak tgh sale ke?
best nya..tp apakan daya..jauh kat sini..

wah..perfum tetek..bole jd harassment nih..
tp bagus..mmg trademark dia (provokasi,kan?)

kena beli byk botol..buat stok

Roti Kacang Merah said...

Lyana, memang rasa nak pengsan in embarrassment!!!

Bro G, aiyak, that lucah ah? haha

Roti Kacang Merah said...

amy, pi la Sogo! Gila barbie sale dia! nampak sangat dorang nak increase spending power!

awin, mujur abgzul tak guna JPG utk Lelaki... kalau dak kena panggil 'Perfume Crotch' pulak, hehe

Roti Kacang Merah said...

anony Nizam, thanks for info (i.e cut-pasting your comment from MA's entry onto mine), though i don't have a CLUE who maklang or paklang is!

atiza said...

dik..part PRICELESS masa your hubby called out the perfume tetek with hand gestures...kalau nak buh sound..

kuang..kuang..kuangggggggg...

:)

Roti Kacang Merah said...

kak aie, all sales promoter and nearby patrons gelakkan kami masa tu, mau tak priceless!

elisataufik said...

eh mesti best bau ni.. ada rose, ylang2, ada amber, ada musk.. mm yummeh.
nanti boleh cari and try.
I pakai perfume 10riyal beli kat mekah aje, tapi bau macam baru mandi.. :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin