Monday, February 23, 2009

Sajak Zunar: Intro

Ye la ye la. Aku tahu. Yang banyak singgah blog aku ni, bukan sebab nak sangat baca pasal aku [sebab aku ni pun bukannya happening sangat orangnya], tapi sebab minatkan Abang instead, so, nak tahu serba sedikit pasal hidup Abang.

[...dan aku juga tahu ada yang nak tahu pasal hidup Abang sebab nak guna sebagai senjata nak jatuhkan Abang... itupun aku tahu, jangan ingat aku tak tahu, aku mungkin bodoh tapi tidak le lughuih yang disangka].

Selepas entry ini are two poetries yang aku korek balik dari my now defunct [and almost non-existence in the 1st place] Friendster blog. I remembered that I should've long transfered Abang's poetries in there into here, this being my main hang-out place.

Aku keluarkan dulu dua sajak Abang, hari ni dan esok. Ye la takkan la nak keluarkan dua-dua arini, ammmboiii. Bila-bila masa, in due time, akan ku ceritakan jua disebalik dua sajak tu.

Ini dua aje lah sajak yang Abang pernah tulis untuk aku. Lepas-lepas ni, mungkin kalau aku mati lebih dahulu dari dia kot [Choiiiiii, choi choiiiii], lest you think that he's always this romantic. My answer is, a big kahuna Enn-Oh -- NO. But! He's very, very thoughful, oh yes he is. So, that quite compensates it, really. Though, being romantic can certainly do no wrong in bigmomma's book, kan. Ngeeee.

f~

11 comments:

NJ@goboklama said...

laaaaaa,ingatkan dh ada sajaknya

Lama gak tunggu koleksi lawak2 spontan Abg.Zunar yg Alin kata nk publish kat blog RKM ni,manaaaaa???? :p

Roti Kacang Merah said...

qissst
dia memang dah lama tak buat lawak yang kaw-kaw lah...his mind too pre-occupied, sampaikan dah sebulan tak melukis for M'siakini (it's supposed to be a weekly submission). 'Sian dia.

It4Ch1 said...

kak, btukarlah kepada facebook yang tak heavy bbanding frenster tu. heh

nik awin said...

hmm..saya masuk blog ni bukan krn kartunis itu..tp kerana kukis ahy yg sedap menjilat jari

heeeeeeeeeee

Roti Kacang Merah said...

It4Ch1
Guna FB dah lama pun, tu pun jarang hang-out kat situ. Friendster tu pernah guna setahun aje in 2005/2006, originally untuk 'kumpul-kumpul balik' sedara-mara and kawan-kawan yang bersepah2. I find the place too teenagerish la.

awin
ooooowh, salah blog la itu macam. kukisedap di blog Ahy eh. ngeeeeee

Saya said...

I come in here because the labi post is so obscene. ;P lol or is it labu? heheheh.

Roti Kacang Merah said...

kak roih
you mean, the pic on my profile? itu Adi.... our first cat!

nik awin said...

kak lin, mau oder boley ka..itu kukis buat saya termimpi2..

by the way, mana ahy..lama tol x dgr cite die..apsal jarang benor update blog tuh?

Roti Kacang Merah said...

awin
ahy dah keja tempat baru. saaaaaaaaangat busy! pasni, nak buat kukis or ID-works pun, tak sure dia sempat ke tak!

-gedek! said...

Hahaha! No la babe... itu dulu.... Sekarang i dah jadi a big fan of yours! BTW, i really really like your intro... "Ye la ye la. Aku tahu..." Kah kah kah!

Roti Kacang Merah said...

bro G
alaaa bro...jangan la nak amik hati kita plak... *blush blush*

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin