Sunday, March 30, 2008

Berakit-rakit Ke Hulu

Tengok ni, in the bloody name of interest, aku sampai kena balut jari-jari aku to practise on the guitar.


Adeiiii, sakit siut jari-jari akaaaak.


Went to MPH semalam, and bought Playing Guitar book. Nak masuk 3 tahun guitar Celi duk lying about at home. So I thot why nokkk.


So, petang semalam and after dinner saw me tuning-up the guitar based on the tunes provided for in the CD which came with the book. And as at this morning aku dah dapat belajar 3 chords and 1 song, Love Me Do. Very slowly, and very painfully.


Sakitnya jari-jari akak, nak garu kepala pung sakit.


Aku sms 'dik Iffae, my colleague yang pernah jadi my background guitarist 3 years ago. Dia cakap kena praktis tiap-tiap hari sampai jari dah rasa tak sakit. And then practise on Leaving On A Jet Plane coz it's also a good basic song for beginners.


BAIK! Aku tak sabar nak jamming lagu tu dengan Abang!


Mujur menulis guna jari kanan, kalau tak, m.c la aku esok coz tak bley menulis. Heh2.


f※

13 comments:

Anonymous said...

aiyoo pompuan.... ko ni mmg tak leh dok diam ek.... aku pun mmg nak carik new hobby tapi belaja guitar tak sanggup seh...dah la tgn aku ni tak feminin langsung...kalo tambah birat2 main guitar langsung ler aku sendiri tak sanggup nak pandang jari jemari ku ini...
nana

Roti Kacang Merah said...

'Na
ni bukan hobby, daa... ni memang aku dah lama nak blaja. Oi kalau jari macam hang la mudah nak main gitar... dah la abang-abang kau suma pandai main gitar, kan???

Anonymous said...

You go gurl.......
Heard about u nak belajaq ni masa kita p umah solehah aritu which was years ago. Now, materialised!!!
TABIK SPRING.......

Anonymous said...

pasal abg2 aku main guitar la suatu masa dahulu aku penah gak belaja... tapi takat petik intro lagu kejora jer ler... sakit dan tambah sasa jari jemariku.... kalo ada line up utk cam tgn2 gagah .. sah2 aku leh masuk kategory.... gambar tgn yg pegang karipap kat bawah nun .... huh mmg senang2 aku bungkus.....
hehehe ....
nana

Roti Kacang Merah said...

cik ta
actually dari teenager dulu lagi nak belajar... now that dah ada guitar depan mata, apppaaaa lagiii.

'Na
tangan dalam gambar tu kepunyaan seorang mamat yang berbadan besar, tau.

tapi aku memang tau tangan kau jenis kalau kasi penampar mau senget muka...haha!

elisataufik said...

aiyoh.. baru aje mimpi2 nak belajar main guitar guna guitar kecik anak2 I.
tapi tengok jari2 you, takut pulak lah.. nanti kalau takleh masak, camner? kebulur lah anak2 aku..

Zetty said...

so bila agaknya boleh main lagu Bubbly?

Roti Kacang Merah said...

elisa
alah kalau guna gitar budak-budak, idak le sampai kena balut jari macenggitu....hahahaha

zetts
itu la dia... chord dah print dah semalam!!! Tak sabor nak pandai ni!!!

Kak Teh said...

salam, kak teh cuma pandai main CD saja, teringin sangat nak belajar. Anyway, I think the right song to play is "Jari-jariku sakit semua..."

Pewaris Reformasi said...

wah..sounds good.

me also have left playing guitar for almost 8 years! rindu seh...

PKR kena kumpul pencita muzik untuk kita buat satu album lagu2 perjuangan rakyat! amacam? ada berani?

come to my page and hear how 'lagu perjuangan rakyat' can inspired others..iwan fals maa..surat buat wakil rakyat.

Roti Kacang Merah said...

kak teh

*blush* eh malu la world-famous blogger datang menjengah...

eh but that is a GREAT idea, that song!!! will try find the chords! Thanks Kak Teh!

Roti Kacang Merah said...

pewaris reformasi
i memang LOVE that song!!!! suka bangetttt!!!! kat rumah siap ada karaoke untuk lagu tu, tapi video clip dia entah apa-apa - video nak selamatkan beruang panda, hahaha

sebenarnya dalam PKR memang dah ramai pencinta seni ~ Black, Rahmat Harun, Meor, Uncle Bakaq (Penarik Beca) & family, and a few others. Mesti you tak pernah datang 'Malam Budaya PKR' in March 2005 masa DSAI mula released from prison dulu, ya? ;-)

Pewaris Reformasi said...

i know la..i was at UBU from 2001-2003. Rahmat, Black, Jonah, Hasmi sumer tu dari sana kan?

Tapi masih belum terarah..maksudnya, kita mahu satu album macam Salam Reformasi-Iwan Falls. Why not PKR tunjukkan keberanian utk boldkan elemen budaya ini ya? Banyak tenggelam dari berbunyi. Kalau ada pun lebih bersifat escapism.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin