Thursday, November 15, 2007

Cermin Diri Mogok Kerja

1.
"Ala saya sekadar nak ikut sunnah Rasul ~ boleh kawin 4, apa. Itupun kalau nak ikutkan, isteri baginda ramai lagi."

Nih, meh akak nak habaq mai sket.

Tak payah lah akak nak quote ayat Quran or Hadis on the keadilan kalau nak berkahwin lebih dari satu, ok. Let thy experts do that for you. Or, paling-paling tidak, you be smarter than your teloq and Google yourself on whatever is relevant to your situation.

Tapi, nih, akak nak bitau sket la kan.

Kalau akak hidup zaman Rasul-Allah (s.a.w) dulu, biarpun baginda dah ada 51 bini pun, akak rela lepaskan anak akak pada baginda! He's a "Rasul-Allah (s.a.w)", for God's sake! Sapa yang tak moh ada cucu berdarah dagingkan seorang Rasul-Allah??? Sapa yang tak moh bermenantukan seorang Rasul-Allah,directly getting all the ilmu-ilmu dan syafa'at Allah daripadanya??? Sapa yang tak moh join perjuangannya, yang dijanjikan Jannah belaka???

Nah, pi ambil cermin tu, dan cermin diri kau.

Kalau perjuangan untuk menegakkan hak kau dan anak-anak kau sebagai rakyat pun kau tak boleh nak lakukan.... tak usahlah mimpi nak "ikut sunnah Rasulullah"!

2.
Aku rasa macam nak mogok kerja hari ni dan esok.

The "30 November" thing yang aku dan team aku (yang terdiri daripada SELURUH ofis aku, dua-belas++ jabatan lain dan dua konsultan arkitek) peluh-peluhkan dan yang telah membuatkan kami semua letih mentally and physically the past 3 weeks... ditangguhkan sebab, it all started yesterday late afternoon when it was discovered that the "Officiator" and orang-orang atasan terlepas baca post-cab minutes dated pertengahan bulan 10 hari tu, and then the Setiausaha Sulit tengking-tengking marah Pegawai Tadbir aku sebab tak tahu about the plan hence did not book that date for his Boss (even though one of our colleagues saw his Boss personally wrote in his diary about the perasmian himself), and then tah hapa-hapa alasan lain yang keluar.

Aku suspect akan ada kes other interest i.e. Wahyu Tahap Dewa masuk campur pentadbiran projek aku. Like, whot else is new, 'roite???

Laa la laaa la laa la laa.

Apa-apa pun, kami satu ofis memang nak mogok kerja sket hari ni. Big Boss II, who has been leading the office team for the preparation of the function dengan begitu baik sekali, dah pun book bilik karaoke kat Red Box Soogoo untuk tengahari ni once semua diberitahu tentang penangguhan function pagi tadi. Dia kata, "Jom kita release tension! Aku belanja!"

Oh aku sangat begitu setuju sekali.

Jaga kau-kau semua hari ni ~ Personal e-mail (yang 2 minggu lebih aku tak check), FB, dan kerja-kerja design rumah cousin aku yang aku tak mula-mula lagi. Akan ku belai setiap dari kamu dengan penuh kasih sayang, hari ni dan esok.

f~

2 comments:

Zetty said...

i will wait for u in FB hihihi.

Roti Kacang Merah said...

zetts
ON!!!! hehehehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin