Saturday, May 05, 2007

Naik Naik Naik

The Star dah naik, dari RM1.20 jadi RM1.50.

Astro nak naik 15% next month.

Tariff semua dah naik.

Tol memang akan sentiasa makin naik.

Minyak kereta dan minyak masak pun naik.

Badan aku pun makin naik.

Sama naik dengan darah aku.

Tapi, gaji aku yang nak dinaikkan oleh Cuepacs pun, Si Bibir Merah berdalih macam-macam. Tapi dalam masa dua minggu 2 minggu lepas, RM100juta lebih boleh dengan selambanya dikeluarkan. Dan dalam 0.00001% yang dikeluarkan tu, aku pasti, adalah duit AKU. Dan KAU. Dan KAU, KAU, KAU dan KAU.

Hmm.

Pangkah la lagi, pangkah.

f~

6 comments:

Amy said...

Gaji naik untuk bayar harga barang yg naik. Pi mai pi mai tang tu jugakk.. kan?

Roti Kacang Merah said...

amy,
itu KALAU gaji naik, bagi kita-kita ni.

tapi pada yang gaji tak naik-naik for 2,3 tahun tu pastu ada anak 3,4 orang tu? kesian diorang, kan?

Samy Kellu said...

"Saya bukan mau suka2 tol kasi naik,tapi tanpa duit rakyat yg kami kikis untuk bikin jalanraya..Mana mungkin jalanraya boleh guna pakai. Bila kami mau lalu laju pun susah.Duit kami mau kasi keluar bersama-sama lain2 mantree kabinet dapur..susah la sikit."

Roti Kacang Merah said...

semi value,
heh heh

kemi said...

kak lin adakah si Bibir Merah itu abang Najib Duta maybelline?

Roti Kacang Merah said...

kemi
hahahahahaha!!! hak ah ek, dia boleh jadik spokesperson gitu heh

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin