Wednesday, November 15, 2006

Baghal Bebenor

Something that gotten through my email this morning, thanks to Pika. The very the memalukan civil servants. Aiyoh. Mintak maaflah kalau akak ni laser, tapi takkanlah kamu ni baghal sangat kot? Lawak betul lah kamu ni... heh2.

True story...

A taxpayer called up the LHDN (Inland Revenue Board) in Terengganu, and asked for Form B. The LHDN clerk who answered the call asked for the address to send the form to. The conversation goes:

LHDN CLERK:
"Boleh bagi alamat encik?" (Can you give me your address?)

TAXPAYER:
"Hantar ke Ranhill Worley." (Send to Ranhill Worley)

LHDN CLERK:
"Ranhill... eja macam mana?" (err... How to spell Ranhill?)

TAXPAYER:
"R.. for Rumah... A for Ayam.. N for Nangka.... H for Holland .. I for itik... L for lain-lain...." (spelling)

LHDN CLERK:
"Ok.. nanti kami hantar ke alamat tu." (OK, we will send to that address...)

After waiting for a week, the form arrived - have a look at the address on the envelope!!!


f~

7 comments:

Kumprinx said...

biar betik ni..
sampai cenggitu sekali ke?

ND said...

Wahahhahahaha...bengong btol org tu..wahahhahaah

Roti Kacang Merah said...

kumprinx & nd
akak pun mcm tak percaya kalau ada org sebaghal mcm ni boleh lepas interview keja, w'pun di kerajaan.

dah le kat LHDN lak tu. heish

nis said...

errkkk...org camni pun blh lepas masuk keja kat gomen ekkkk...pelik gak ni.

Sape la kabel dia tu ekkkk....

Ungku Nor said...

kalo akak jadik posmen, mmg dah masuk ICU dek sakan tegelak..hehehe.

fajar said...

biar betul. kelakar betul la. tp, mmg malu la gak.

Yonne said...

Wakakaka...huhuhuu... Kelakar betul la cerita ni... boleh masuk surat khabar abang ni... N patut jadi Negeri
Rumah Ayam Negeri Holland, Itik dan Lain-Lain
Mungkin org LHDN tu ingat bapak ayam nak bayar cukai kot, boleh tuntut bonus lebih... Bukan diaorg dapat bonus 3-4 bulan ke?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin