Tuesday, April 18, 2006

Hmph.

Friday, April 14, 2006

Di suatu pagi di hujung minggu. Beberapa ketika dahulu.

Semasa aku sedang bersaorang-saorang di rumah. Sementara Suami bekerja mengejar deadline. Di pejabat. Aku pula di rumah. Membuka Astro channel 70. Untuk menghibur hati. Dan. Berkumandang tah apa-apa lagu. Dari Astro channel 70.

Hmph.

Aku pun ke dapur. Untuk memasak air. Dan. Membakar roti. Dan. Menyidai baju dari mesin basuh. Sambil di ruang tamu. Berkumandang tah apa-apa lagu. Dari Astro channel 70.

Hmph.

Tetapi tiba-tiba. Kedengaran satu lagu yang melodinya agak sedih. Yang tak pernah aku dengar sebelum ini. Tetapi liriksnya. Sungguh menyentuh hati. Seolah-olah. Membawa aku semula. Ke suatu masa. Enam tahun yang lampau. Di suatu pagi di hujung minggu. Beberapa ketika dahulu.

Hmm... sigh.

Klik sini
untuk lagu serta videoclip, kerana video rated 18PG. heh.

f~


No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin