Monday, April 10, 2006

Cinta 1

Dua minggu lepas, tarikh 28 Mac, ada stray kitten ikut aku & suami balik ke rumah. Warna oren kelabu-labuan (makna kata, bukan warna kelabu, tapi warna macam buah labu). Manja ya Rabbi.

Suami galakkan aku adopt dia sebab tiap-tiap hari aku duk "...bang, bang, jom ah pi rumah Pn.Ainon, adopt kucing dia... jom arr". Maka, ibarat kucing jatuh dari langit lah kan, free-free dapat anak kucing, tak payah susah-susah pun.

Hmm, tu belum lagi aku "...bang, bang, jom ah pi tengok-tengok B
MW kat showroom memana... jom arr". Mungkin BMW boleh jatuh dari langit, free-free dapat BMW, tak payah susah-susah pun. Heh.

Jadi, aku dan suami pun galak lah memilih nama anak kucing macam nak pilih nama anak manusia pula.

Suami minat bola. Keluarlah nama 'Berto (dari Roberto) lah, Becky (dari Beckham) lah, etc. Tapi, semua tak sesuai, gitu.


"Ah, kita panggil Labu je lah... dari cerita P.Ramlee Labu Labi. Kalau Abang nak marah dia pun, senang..... Adddddaaaa addddaaaa sajjjjjaaaaaa kau ni Labuuuuuuu! Bilakaumaubikinakusenang...???!!!" Hj. Bakhil. Eh salah salah. Suami aku.

Ya Bang, Ya... setuju banget!

***

Pre-Labu, balik dari kerja, Suami aku akan terus mandi, pastu layan Astro dengan aku.

Post-Labu, balik dari kerja, Suami aku akan bermain-main dengan Labu dulu sampai pukul 10, kadang. Peluh-peluh! Suami aku yang peluh, bukan Labu.

Pre-Labu, kalau Suami ngantuk, dia akan cakap, "Abang nak masuk tidur, lah. Jom?".

Post-Labu, kalau Suami ngantuk, dia akan cakap, "Labuuuuuuuu, jom teman Abang Z tidur jom...? jom...?".


***

Oh, oh... ada tak aku sebut kucing aku yang gemuk yang kat gambar profile tu nama apa??

Tu pun kucing mendatang. 28 November 2003, datangnya.

Nama panggilan: Adi. Nama panjang: RosmADI Wartono.


f~

3 comments:

~adeQ~ said...

Thaipusam tahun lepas,kucing kaler tu dtg kat apartmen kite n manja2 ngan ubby. Terus ikut masuk rumah n berkelakuan baik sekali.Kitorg adopt this kitten n namakan dia Lobo-sbb kuat makan smpi perut lobo....

Roti Kacang Merah said...

Adeq
Lobo and Labu... bley kawan baik, gitu... ;-)

Paul Adams said...

I just came across your blog and wanted to
drop you, Blogger, a note telling you how impressed I was with
the information you have posted here.
If you have a moment, please visit my site:
pet center
It covers pet center related contents.
I send you warm regards and wish you continued success.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin